EFFECTS OF MENTORING ON EDUCATION OF MATHEMATICS FOR STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.47344/sdu20bulletin.v55i2.570Кілт сөздер:
біліктілікті арттыру, тәлімгер, қамқоршы, тәлімгерлік, коучингАңдатпа
Қазақстанның орта мектептеріндегі мұғалімдер әр түрлі семинарлар мен біліктілікті арттыру бағдарламаларына қатысады. Осы мектепішілік бағдарламалардың бірі - тәлімгерлік. Мұғалім өзінің мансабын жаңадан бастаған жерде белгілі бір уақыт аралығында тәжірибелі мұғаліммен жұмыс істейді. Ол бағдарламаның мақсаты - жаңа мұғалімнің жаңа ортаға бейімделуіне көмектесу. Бұл жұмыста тәлімгерлер математика сабақтары кезінде тәлімгерлікті қалай қабылдайды, оны мектепте қалай таниды және қалай жүзеге асырады деген сұрақтарға назар аудара отырып, студенттерге математиканы оқытуға тәлімгерліктің әсері зерттелді. Зерттеу барысында сонымен қатар осы бағдарламалар тәлімгерлер мен жаңадан келген мұғалімдерге қандай мүмкіндіктер ұсына алатындығы және барлық тараптар қандай қиындықтарға тап болатыны анықталды. Зерттеулер сапалы зерттеу әдісін қолдану арқылы жүргізілді, мәліметтер жартылай құрылымдалған сұхбаттасулар арқылы жинақталды және мектеп саясаты мен басқа да тәлімгерлікке қатысты жазбаларға қағаз шолумен толықтырылды. Тәлімгерлер мұғалім мен жаңадан келген алты мұғалімнен сұхбат алынды. Нәтижелер көрсеткендей, уақыттың шектеулігі, ментор-тәлімгердің сәйкессіздігі және тәлімгерлікке қатысты түсініктердің сәйкессіздігі жағдайында бұл мұғалімдердің кәсіби өсуіне және білім беру үдерісіне айтарлықтай әсер ететіндігі көрсетілді. Мұғалімдер тәлімгерлікті тақырыпты ақпараттандырудың өсуімен, мансаптық өсуімен, тиімді интеграциямен, тәуелсіз консультация әлеуетімен байланыстырады. Тәлімгерлікті ауыспалы білім беру жүйесінің бөлігі ретінде мектептердің біліктілігін арттыру іс-шараларына арзан, жылдам және белсенді қосымша ретінде енгізуге болады.