Жасанды интеллект құралдарын қалыптастырушы бағалауға кіріктіру: Қазақстан мектептеріндегі ағылшын тілі сабақтарына әсерін зерделеу
DOI:
https://doi.org/10.47344/epbd2d80Кілт сөздер:
формативті бағалау; ағылшын тілін оқыту; Қазақстан; жасанды интеллект; білім беру технологиялары; кері байланыс; оқытуға бағытталған бағалау; өзара бағалау; өзін-өзі бағалауАңдатпа
Формативті бағалау – оқытудың тиімді құрамдас бөлігіне айналды, себебі ол мұғалімдер мен оқушыларға оқу нәтижелерін жақсартуға көмектесетін үздіксіз кері байланысты қамтамасыз етеді. Бұл шолулық әдебиеттер зерттеуінде Қазақстандағы ағылшын тілі сабақтарында формативті бағалауды енгізу мәселесі қарастырылады, сондай-ақ жасанды интеллект (ЖИ) құралдарының осы практикаларды қалай қолдап жатқандығы және болашақта қалай күшейте алатындығы зерттеледі. Бұл шолу формативті бағалау бойынша халықаралық және жергілікті зерттеулерді біріктіреді – негізгі ұғымдарына, құрамдас бөліктеріне, артықшылықтары мен қиындықтарына анықтама беріледі – және бұл талдау Қазақстанда соңғы жылдары енгізілген критериалды бағалау жүйесі аясында жүргізіледі. Сонымен қатар, қазіргі білім беру саласындағы ЖИ-дің қолданылу мысалдары талқыланады (мысалы, бейімделетін білім беру платформалары, табиғи тілді өңдеу арқылы кері байланыс беру құралдары және ЖИ негізіндегі өзара/өзін-өзі бағалау жүйелері), әрі қарай ЖИ-ді формативті бағалауға қолдау ретінде пайдалану мүмкіндіктері қарастырылады. Нәтижелер көрсеткендей, формативті бағалаудың оқушылардың ынтасы мен үлгерімін арттырудағы маңыздылығы мойындалғанымен, оны жүзеге асыру барысында қазақстандық мұғалімдер бірқатар қиындықтарға тап болады, оның ішінде сыныптардың тым үлкен болуы және қалыптасқан бағалау тәжірибелерін өзгерту қажеттігі бар. ЖИ технологиялары кері байланысты жекелендіруге, күнделікті бағалау тапсырмаларын автоматтандыруға және оқытуды деректер негізінде басқаруға мүмкіндік беретін болашағы зор шешімдерді ұсынады, дегенмен олардың тиімді енгізілуі үшін педагогтарды даярлау және мұқият интеграциялау қажет. Қорытындыда Қазақстандағы педагогтер мен білім беру саясаты өкілдеріне арналған ұсыныстар келтіріледі. Онда формативті бағалаудың дәлелденген стратегияларын ЖИ қолдауымен ұштастыру ағылшын тілін анағұрлым икемді әрі тиімді оқытуға жол ашатыны атап көрсетіледі.