ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА АРНАЛҒАН ФИЗИКА САБАҒЫНДА АДАМ ҚҰНДЫЛЫҚТАРЫНЫҢ ӘСЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.47344/sdu20bulletin.v66i1.1274Кілт сөздер:
Адамдық құндылықтар; физика жетістіктері; жоғары мектепАңдатпа
Аңдатпа. Адами құндылықтар әрбір адам маңызды деп санайтын этикалық мінез-құлықтың негізі болып табылады. Адами құндылықтардың маңыздылығы оң әлеуметтік динамикаға жәрдемдесуде, жеке әл-ауқатты жақсартуда және этикалық өмір сүруде. Бұл зерттеу жоғары сынып оқушыларының физика сабағында адами құндылықтарды (жауапкершілік, достық, татулық, сыйластық, адалдық және төзімділік) зерттеу және оқу пәндерін оқу барысында адами құндылықтарды түсіну мақсатында жүргізілді. Зерттеуге 2023-2024 оқу жылында Қазақстанның әртүрлі қалаларындағы екі жекеменшік мектеп пен екі мемлекеттік емес лицейден 150 оқушы қатысты. Қатысушылардың 43% (f=64) ер студенттер, 57% (f=86) әйелдер болды. Бұл зерттеудің деректері Дилмак (2007) әзірлеген «Адамдық құндылықтар шкаласы» арқылы алынды. деректер пайыздық, жиілік, корреляциялық және тәуелсіз үлгілер t-тестінің көмегімен талданды. Есептеу нәтижелері ерлер мен әйелдердің жауапкершілік, достық, татулық, сыйластық, төзімділік және адалдық сияқты адами құндылықтар бойынша алған ұпайлары арасында айтарлықтай айырмашылық жоқ екенін көрсетті. Нәтижелер физиканың оқу бағдарламасына негізгі құндылықтарды талқылауды енгізу студенттердің мотивациясын, түсінігін және жалпы үлгерімін жақсарта алатынын көрсетеді. Сонымен қатар, физика курсындағы жетістік пен құндылық шкаласының жауапкершілік аспектісі арасында тікелей байланыс анықталды. Керісінше, оқу жетістіктері мен адами құндылықтардың кіші өлшемдері арасында маңызды корреляция табылмады.